Przepływomierz IFM-2 jest urządzeniem przeznaczonym do testowania wydatków i przelewów wtryskiwaczy silników diesla na stanowisku probierczym. IFM-2 umożliwia jednoczesny pomiar wydatku i przelewu pojedynczego testowanego wtryskiwacza zastępując klasyczne menzurki.

Dołączony czujnik impulsów wtrysku daje możliwość wyświetlenia wartości przepływów w przeliczeniu na zadaną ilość wtrysków (zliczanych za pomocą detektora). Możliwy jest ciągły podgląd mierzonych wartości lub uśredniony pomiar w dłuższym okresie dla większej dokładności.

Dzięki zastosowaniu unikalnej technologii nie jest konieczne stosowanie dodatkowych filtrów na wejściach przepływomierza ponieważ jest on odporny na drobne zanieczyszczenia.

Przepływomierz może współpracować w komputerem PC bądź laptopem komunikując się z nim poprzez złącze USB. Program komputerowy pozwala definiować i wykonywać plany testowe, oraz zestawić maksymalnie 6 pojedynczych pomiarów.

Dostępność:
Dostępny
EAN: 5906236591655 Kategoria:

6,599.00  netto
8,116.77  brutto

Przepływomierz IFM-2 jest urządzeniem przeznaczonym do testowania wydatków i przelewów wtryskiwaczy silników diesla na stanowisku probierczym. IFM-2 umożliwia jednoczesny pomiar wydatku i przelewu pojedynczego testowanego wtryskiwacza zastępując klasyczne menzurki.

Dołączony czujnik impulsów wtrysku daje możliwość wyświetlenia wartości przepływów w przeliczeniu na zadaną ilość wtrysków (zliczanych za pomocą detektora). Możliwy jest ciągły podgląd mierzonych wartości lub uśredniony pomiar w dłuższym okresie dla większej dokładności.

Dzięki zastosowaniu unikalnej technologii nie jest konieczne stosowanie dodatkowych filtrów na wejściach przepływomierza ponieważ jest on odporny na drobne zanieczyszczenia.

Przepływomierz może współpracować w komputerem PC bądź laptopem komunikując się z nim poprzez złącze USB. Program komputerowy pozwala definiować i wykonywać plany testowe, oraz zestawić maksymalnie 6 pojedynczych pomiarów.

 

Po zakończeniu testu można wydrukować raport obrazujący stan techniczny przebadanych wtryskiwaczy. Możliwy jest jednoczesny wydruk wyników testu dla całego kompletu wtryskiwaczy (maksymalnie 6).

Zgodnie z normami pomiarów dla aparatury wtryskowej temperatura oleju kalibracyjnego na stanowisku ma mieć wartość 40°C +/- 2°C. Jednak paliwo wchodzące do przepływomierza powinno mieć temperaturę nie większą niż 40°C – wymaga to użycia chłodnicy (w zestawie).

W zestawie z urządzeniem oferujemy dwie dedykowane chłodnice, pozwalające zapewnić wymagane warunki pomiaru w typowych pomiarach na stanowisku (najlepsza wydajność do 200 ml/min):

Parametry techniczne:

Napięcie zasilania 12V DC
Pobór mocy max. 12W (1A)
Medium płyn kalibracyjny
Warunki pracy temp. 0 – 60°C
Pomiar przepływu 1 – 500 ml/min
Ilość kanałów przepływomierza 2
Dostępne jednostki ml/min, ml/wtr, mg/wtr, l/h
Dokładność pomiaru 2.00%
Pomiar impulsów wtrysku 25…5000 wtr/min

Zawartość zestawu:

 

– urządzenie IFM-2

– zasilacz sieciowy

– czujnik impulsów wtrysku

– adapter do wtryskiwacza (umożliwia zbieranie wydatku)

– przewód poliuretanowy 6mm x 4m

– chłodnica paliwa – 2 szt.

– zasilacz sieciowy chłodnic

– płytka CD-ROM z oprogramowaniem

Możliwości rozbudowy

– Możliwość stworzenia skomputeryzowanego stanowiska probierczego dla pompowtryskiwaczy w oparciu o urządzenie UInEx-2 oraz moduł sterowania falownikiem – skontaktuj się z nami aby poznać szczegóły.

– Możliwość stworzenia skomputeryzowanego stanowiska probierczego dla wtryskiwaczy Common Rail w oparciu o tester InEx-2 oraz TCR-4 wraz z modułem sterowania falownikiem – skontaktuj się z nami aby poznać szczegóły.

 

 

 

Gwarancja: 24 miesiące
Czas wysyłki: Dostępny w magazynie!

Informacje dodatkowe

Waga 10 kg
waga przybliżona brutto
InPost PL, DHL EU, Fedex World
Pliki dla zalogowanych kupujących

Aby móc pobierać pliki należy się zalogować.

Pliki ogólnodostępne Niestety, brak plików do pobrania.

Zgubiłem płytkę z oprogramowaniem. Jak mogę uzyskać program na PC?

Oprogramowanie dla urządzenia można pobrać po uprzedniej rejestracji i zalogowaniu się na naszej stronie: www.dte.com.pl/moje-konto/

W przypadku korzystania z urządzenia w zestawie z InEx-2 (wersja z bazą danych wtryskiwaczy) prosimy o kontakt e-mail z działem pomocy technicznej.

 

Mam problem z instalacją sterownika pod Windows 10?

W przypadku Windows 10 system automatycznie instaluje systemowy sterownik portu szeregowego. Aby poprawnie komunikować się z oprogramowaniem przepływomierza należy wymusić instalację sterownika od DTE. Szczegóły znajdują się w Instrukcji, którą można znaleźć w  pakiecie z aktualnym oprogramowaniem po uprzedniej rejestracji i zalogowaniu się na naszej stronie: www.dte.com.pl/moje-konto/

 

Moje urządzenie przestało komunikować się z komputerem po aktualizacji Windows 10.

Użytkownicy zgłaszali przypadki zresetowania sterownika do domyślnego portu szeregowego po aktualizacji systemu Windows. W takim przypadku należy ponownie wymusić instalację sterownika. Szczegóły znajdują się w Instrukcji, którą można znaleźć w  pakiecie z aktualnym oprogramowaniem https://dte.com.pl/download/software/ifm2/

 

Czy IFM-2 steruje wtryskiwaczami?

Urządzenie mierzy wydatek wtryskiwaczy które trzeba wysterować z innego źródła. IFM-2 samodzielnie nie steruje wtryskiwaczami. Aby zbudować stanowisko do badania wtryskiwaczy trzeba dysponować stołem probierczym umożliwiającym zadawanie ciśnienia na pompie CR oraz zapewniającym sygnał dla wtryskiwaczy. W przypadku posiadania stołu nie obsługującego pomp CR można wykorzystać tester TCR-4 do sterowania pracą pompy Common Rail. W przypadku braku urządzenia sterującego wtryskiwaczami można wykorzystać ICR-4 lub InEx-2 do generowania sygnału wtryskiwaczy.

 

Gdzie uzyskam bazę danych wtryskiwaczy?

Dane testowe wtryskiwaczy są związane z charakterystyką sygnałów sterujących. Należy skorzystać z bazy danych stołu probierczego na którym zamontowano IFM-2 (w przypadku jeśli zastępuje on menzurki) lub samodzielnie opracować takie procedury dla typowych wtryskiwaczy w przypadku stołów budowanych samodzielnie.

 

Czy mogę testować wtryskiwacze pochodzące od pojazdów ciężarowych?

Dołączone do zestawu chodniczki paliwa zapewniają wystarczającą wydajność chłodzenia dla przepływów obejmujących wtryskiwacze pojazdów osobowych oraz lekkich użytkowych. W przypadku wtryskiwaczy ciężarowych wydatki paliwa mogą być zbyt duże dla dołączonego chłodzenia. W takim przypadku można rozważyć wymianę chodniczek lub modyfikację test planów.

 

Czy przepływomierz odporny jest na zanieczyszczenia?

Konstrukcja urządzenia pozwala na okazjonalne przepuszczenie niewielkich drobinek metalu (np. opiłki z uszkodzonej pompy) w paliwie bez negatywnego wpływu na urządzenie. Oczywiście większe elementy mogą przyczynić się do zatkania rurek bądź elementów pomiarowych. Większym zagrożeniem od drobinek metalu są zagrożenia chemiczne w postaci agresywnych środków dodawanych do paliwa np. w celu czyszczenia wtryskiwaczy. Przy badaniu elementów wtryskowych należy stosować olej kalibracyjny zgodny z ISO 4113. Olej musi być regularnie wymieniany. Stosowanie zwykłego paliwa ON zawierającego biododatki w obiegu zamkniętym przez dłuższy czas może doprowadzić do uszkodzenia elementów wtryskowych jak i przepływomierza. W takich warunkach może wystąpić rozwój bakterii prowadzący do powstawania  osadów, które są trudne lub niemożliwe do usunięcia z urządzenia, i mogą zakłócać pomiar.