Dostępność:
Dostępny
Kategoria:

4,499.00  netto
5,533.77  brutto

Tester TCR-4 jest przeznaczony do diagnozowania systemów wtryskowych Common Rail. Służy do odczytu wartości z czujnika wysokiego ciśnienia oraz sterowania dwoma zaworami regulacyjnymi ciśnienia na raz.
Może być on użyty zarówno do odczytu ciśnienia i sterowania zaworami regulacyjnymi w samochodzie jak również do diagnozowania pomp wysokiego ciśnienia na stole probierczym. Jest niezbędny do monitorowania ciśnienia w zasobniku przez co możliwe jest dokonanie właściwej oceny stanu pompy wysokiego ciśnienia.
Tester może służyć również do monitorowania ciśnienia paliwa w układach wtryskowych typu Fsie.

Funkcje testera:
1. Zakres czujnika
Funkcja umożliwia wprowadzenie wartości maksymalnego ciśnienia roboczego (Pmax) czujnika wysokiego ciśnienia, który jest wykorzystywany w badanym samochodzie.
2. Test obwodów
Po wybraniu tej funkcji następuje sprawdzenie ciągłości następujących obwodów:
– obwód czujnika wysokiego ciśnienia
– obwód zaworu 1
– obwód zaworu 2
Dla testu ciągłości poszczególnych obwodów tester jest w stanie podać odpowiedź, czy dany obwód poprawnie reaguje na określony sygnał testujący.
W przypadku testu obwodu czujnika wysokiego ciśnienia poprawny wynik nie daje całkowitej pewności o jego bezawaryjnym działaniu w całym zakresie ciśnień roboczych aż do ciśnienia Pmax. Całkowitą pewność można uzyskać obserwując odczyt z czujnika ciśnienia podczas pracy silnika.
3. Test pompy.
Test pompy umożliwia aktualny odczyt wysokiego ciśnienia, sterowanie maksymalnie dwoma zaworami regulującymi ciśnienie oraz podawania parametrów dostępnych w funkcjach dodatkowych.
3.1. Odczyt wysokiego ciśnienia
Odczyt aktualnego ciśnienia odczytywany za pomocą czujnika wysokiego ciśnienia.
3.2. Funkcje dodatkowe
– funkcja (a) – pulsacja ciśnienia – jest to wartość maksymalnej zmiany ciśnienia w określonym przedziale czasu,
– funkcja (b) – maksymalna wartość ciśnienia – jest to wartość maksymalna jaką uzyskało ciśnienie od momentu początku pomiaru lub momentu jej wyzerowania poprzez dowolną zmianę pozycji potencjometru regulacyjnego,
– funkcja (c) – wartość ciśnienia do stabilizacji za pomocą zaworu 1 – jest to zadana wartość ciśnienia, którą tester stara się utrzymywał niezmienną regulując sygnałem sterującym zaworu 1. Zmiany tej wartości dokonuje się za pomocą potencjometru regulacyjnego. Dokładność zmian można regulował przez naciśnięcie odpowiedniego przycisku.
– funkcja (d) – wartość ciśnienia do stabilizacji za pomocą zaworu 2 – jest to zadana wartość, którą tester stara się utrzymywał niezmienną regulując sygnałem sterującym zaworu 2. Zmiany tej wartości dokonuje się za pomocą potencjometru regulacyjnego. Dokładność zmian można regulował przez naciśnięcie odpowiedniego przycisku.
3.3. Zmiana sterowania zaworem 1
Zmianą sygnału sterującego wykonuje się za pomocą potencjometru regulacyjnego. Dokładność zmian można regulował przez naciśnięcie odpowiedniego przycisku.
3.4. Zmiana sterowania zaworem 2
Zmianą sygnału sterującego wykonuje się za pomocą potencjometru regulacyjnego. Dokładność zmian można regulował przez naciśnięcie odpowiedniego przycisku.

Tester ICR-4
– Zastosowanie testera
Tester ICR-4 służy do sterowania wtryskiwaczami elektromagnetycznymi i piezoelektrycznymi występującymi w układach wtryskowych Common Rail. Sterował można maksymalnie czterema wtryskiwaczami danego typu na raz. Generowany przez tester sygnał sterujący wtryskiwaczami odpowiada sygnałowi występującemu w sterowniku silnika samochodu.
Parametry testera
Napięcie zasilania stałe, zakres 12…15V
Pobór prądu do 4A (bezpiecznik)
Liczba sterowanych wtryskiwaczy
elektromagnetycznych 4
piezoelektrycznych 4
Parametry symulowanego wtrysku
obroty 36…2400 obr/min (możliwość zmiany co 10 obr/min) z wtryskiem wstępnym
obroty 36…4800 obr/min (możliwość zmiany co 10 obr/min) bez wtrysku wstępnego
czas wtrysku 0,1…5 ms (możliwość zmiany co 0,1 ms)
Programowanie ilości obrotów tak
Opcja wtrysku wstępnego tak

 

Gwarancja: 12 miesięcy
Czas wysyłki: Dostępny w magazynie!
Pliki dla zalogowanych kupujących

Aby móc pobierać pliki należy się zalogować.

Pliki ogólnodostępne Niestety, brak plików do pobrania.